هیئت علمدار سایت مذهبی فرهنگی هیئت علمدار و عشاق الرقیه شهرستان درگز

غیبت،انتظار،ظهور

سخن از مهدى (علیه السلام)، سخن از هدایت است.

سخن از غیبت، حدیث جستجو است.

سخن از انتظار، روایت حرکت و پویایى است.

سخن از ظهور، بحث از اشتیاق رهایى است.

شوق رهایى، حرکت مى آفریند، و نتیجه جستجو، حصول هدایت است.

ویژگی های امام زمان

در این مجال مختصر بر آنیم که خصوصیات و ویژگیهایی را که خداوند به حضرت ولی عصر (علیه السلام) اختصاص داده به اختصار ذکر کنیم.

1ـ نور و درخشندگی آن حضرت است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و أله و سلم) در حدیث معراج فرمود: نور مهدی (علیه السلام) در میان انوار سایر ائمه مانند ستاره‌های درخشان بود در میان سایر ستارگان.

بدون شرح 2

چگونه امام زمان به شهادت میرسد مگر هنوز ظلم پابرجاست

در زمان حکومت عدل جهانی امام زمان«علیه السلام» نظر به اینکه بینش و آگاهی انسانها کامل می‏شود گرایش به کفر و نفاق و انحراف از مسیر حق و عدالت و ایمان کاهش می‏ یابد ولی این منافات، با آزادی و اختیار آنان ندارد و چنانکه محیط فاسد و انحرافی در گرایشهای انحرافی انسانها مؤثر است محیط صالح و شایسته و بالا رفتن سطح شناخت و آگاهی در رشد و هدایت آنان تأثیر به سزائی دارد،ولی با این حال بعد از ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه، مانند قبل از ظهور اختیار باقی است و برای انسان امکان گناه کردن می باشد و این مطلبی است مسلم از نظر ادله عقلی و نقلی.

منظور از دین و قرآن جدیدی که امام زمان هنگام ظهور با خود می آورد



ادیان آسمانى در حقیقت مانند آب زلال وشفافى هستند که از آسمان نازل مى گردند که در آغاز، مانند صفا وپاکى باران وروشنایى آفتاب هستند، ولى با تماس افکار منحط جاهلان ودستهاى آلوده مغرضان وآمیختگى باعادات وخرافات، گاهى چنان تحریف مى شوند که جاذبه خود را از دست مى دهند. یکى از رسالتهاى امام زمان (عجل الله فرجه) پیراستن اسلام از این آلودگى ها وخرافات وپیرایه ها، وبه تعبیر دیگر، نوسازى بناى کاخ شکوهمند اسلام است. از این رو، در پاره اى از روایات از این نوسازى تعبیر به (دین جدید) شده است. 

شباهت حضرت مهدی با 14 پیامبر

امام مهدی(عج) در نام و اخلاق به پیامبر(ص)، در مخفی ‌بودن ولادت به حضرت ابراهیم و موسی، در طول عمر به حضرت نوح، ‌در جوان‌ بودن هنگام بازگشت از غیبت به حضرت یونس، در حکم ‌کردن به حضرت داوود و در زیبایی به حضرت یوسف شباهت دارد.

 یکی از سؤالات درباره حضرت مهدی (عج) این است که امام زمان (عج) چه شباهت‌هایی به انبیای الهی دارد؟

مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم، به این سؤال پاسخ گفته است.

شباهت‌های امام زمان (عج) به انبیاء الهی

بدون شرح

بایسته های عصر چشم به راهی

در آموزه‌های ارزنده معصومان علیهم السلام برای منتظران راستین حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف آن چنان جایگاه و منزلتی برشمرده شده است که به راستی جای شگفتی است[2] .
و این پرسش را پیش رو قرار می دهد که چگونه ممکن است چنین حالتی (= انتظار) از چنین ارزشی والا برخوردار باشد. 
بی‌گمان شخصیّت انسان‌ها متأثر از رفتارهایی است که در زندگی انجام می‌دهند. این رفتارها، براساس آموزه‌های دینی، دارای اعتبار و ارزش متفاوتی خواهند بود. از نگاه آیات و روایات معصومان علیهم السلام برترین انسان‌ها، کسانی هستند که با رفتار خود، اسباب خوشنودی پروردگار جهانیان را فراهم می‌آورند.

دعا برای امام زمان

خداوند عزوجل فرمان داده است که به سوی او وسیله گرفته شود و فرموده است: یا أیـّها الّذین آمنوا اتـّقوا لله و ابتغوا إلیه الوسیلة و جاهدوا فی سبیله لعلّکم تفلحون.1 ای کسانی که ایمان آورده‌اید تقوای الهی پیشه کنید و به سوی او وسیله برگیرید و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگار شوید.

نگاهی به مفهوم انتظار

به انتظار زیستن و منتظرانه دین داشتن، وظیفه‌ای است که شریعت اسلام، از مؤمنان خواسته است. چشم داشتن به ظهور منجی و حاکمیت دوازدهمین امام از سلسله امامان معصوم(علیهم‌السلام) باور به تداوم امامت و عینیت رهبری دینی، در نهایت تاریخ زندگی است، نهایتی دور، ولی در پیش، بسا امروز فردا یا فردای دیگر، عالمان دین، بر پایه احادیث معصومین(علیهم‌السلام) انتظار فرج را شاخص بزرگ دینداری در عصر غیبت دانسته‌اند و همواره دینداران را به داشتن و دانستن این امر مهم فراخوانده‌اند. رسول خدا(صلی الله علیه و آله) می‌فرمایند: انتظار فرج داشتن، برترین اعمال امت من است.[1]

آخرین نظرات

درباره سايت

ما برآنیم که این ذکر جهانی شود
"اللهم عجل لولیک الفرج"
**************************
Our goal is to become the global listed
God reappearance of imam Mahdi close now
**************************
هدفنا هو أن تصبح عالمیة المدرجة
اللهم عجل لولیک الفرج
**************************
המטרה שלנו היא להפוך לגלובלית מפורט
לורד אימאם המהדי ייסגר עכשיו
**************************
Nuestro objetivo es convertirnos en el listado mundial
Señor Imam Mahdi se cerrará ahora
**************************
我们认为,世界将神提伊玛目马赫迪接近现在再现
**************************
شماره پیامک:
50001333985421
*************************
شماره حساب هیات (بانک ملت):
4320608416
شماره کارت عابر بانک هیئت (بانک انصار ):
6273811074820660
************************
ایمیل هیئت علمدار درگز:
alamdardargaz@mail.com
alamdardargaz@Gmail.com

بایگانی

موضوعات

نويسندگان